Pályázatok
Eljárások
Egyéb
A Nemzeti Földügyi Központ 2022. május 18-ai hatállyal kihirdette az Erdészeti Főosztály által végzett adatszolgáltatási tevékenységek egyes tételeinek ellenértékéről szóló elnöki utasítását. Az adatszolgáltatás során tett árajánlatok készítésénél és számlázásnál ezeket az egységárakat kell alkalmazni. A tételes táblázatot az alábbi helyről lehet letölteni. Érvényes az elnöki utasítás visszavonásáig vagy módosításáig.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 9. § (1) bekezdése és 108. § (5) bekezdése 2018. január 1-től kötelezővé tette a gazdálkodó szervezetek részére az elektronikus ügyintézés használatát az erdészeti szakigazgatási ügyekben is. Természetes személyeknek az elektronikus ügyintézés az erdészeti szakigazgatásban nem kötelező, de ez a lehetőség számukra is biztosított, amennyiben ügyfélkapu azonosítóval rendelkeznek. Az elektronikus ügyintézés az e-Papír szolgáltatáson keresztül lehetséges, amely biztosítja az elektronikus, hitelesített levelezést és ügyindítást az erdészeti hatóság felé. Ezzel a szolgáltatással valamennyi erdészeti szakigazgatásban használt nyomtatvány benyújtható az erdészeti hatóság felé.
Részletes tájékoztató az e-Papír szolgáltatás használatához itt található.
Az erdészeti nyomtatványok a hatályos jogszabályi háttérnek felelnek meg. A kitöltéssel kapcsolatban felmerülő kérdés, észrevétel az erdeszet@am.gov.hu címre küldhető.
Az oldalunkon megtalálható nyomtatványaink elérhetők PDF formátumban is, így ezek a nyomtatványok megfelelő Microsoft Office alkalmazás nélkül, az internetről ingyenesen letölthető szoftverek segítségével is használhatók. Az ingyenesen elérhető Adobe Acrobat Reader használatához (dokumentumok megnyitása és kitöltése) itt található útmutató.
FONTOS: Amennyiben az ügyintézéshez térképi mellékletre is szükség van, és ha az adott eljárásrend, vagy nyomtatvány máshogy nem rendelkezik, akkor papír alapú térképi mellékletet és a töréspontok EOV koordinátáit vagy digitális térképi állományt (ESRI shp formátumban, EOV vetületi rendszerben) kell beadni. Ettől eltérő formátum az illetékes hatósággal egyeztetve használható.
Általános tudnivalókat lásd az ÜGYEK menüpont Erdőgazdálkodás örökerdő és átmeneti üzemmódban címszó alatt
A köznyelv lábon történő eladásnak hívja ezt az esetet, amikor az erdőgazdálkodó a kezelésében található erdő faállományát vagy annak egy részét nem kitermelt, hanem tőtől el nem választott állapotában értékesíti. Az erdőgazdálkodó jogai és kötelezettségei az adásvételt követően is fennállnak, de a vevőt is terhelik kötelezettségek, ezért mind az erdőgazdálkodónak, mind a vevőnek indokolt körültekintően eljárnia az adásvételi szerződés megkötésekor és egymással együttműködnie az elvégzett fakitermelés bejelentéséig. A lábon eladott erdőkkel kapcsolatos ügyintézésről itt olvashat részletesen.
Az Adattárat, illetve az erdőgazdálkodói nyilvántartást érintő adatszolgáltatási kérelmeket az illetékes Vármegyei Kormányhivatalhoz kell benyújtani (Erdészeti illetékesség kereső) Amennyiben egy adatszolgáltatás több Vármegyei Kormányhivatalt érint, vagy elektronikus adatszolgáltatást kérnek, akkor a kérelmet az Agrárminisztérium (erdészeti igazgatás) címre kell beküldeni (erdeszet@am.gov.hu vagy Budapest 1860 Pf: 1.)
A fásításból tervezett fakitermelések bejelentésének tárgyában 2024. július 1.-től erdészeti hatóságként országos illetékességgel a NÉBIH jár el. A bejelentéseket kizárólag a NÉBIH elektronikus felületén lehet megtenni: https://portal.nebih.gov.hu/fasitas
További információ a https://portal.nebih.gov.hu/eutr-szakmai oldalon található.